У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у главі 2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (у редакції постанови НКРЕКП від 12.08.2020 № 1550), ОСР надає споживачу (замовнику – у разі недотримання гарантованих стандартів якості при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) компенсацію в розмірах, наведених у Додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених у главі 6 цього Порядку.
Сума компенсації за недотримання показників змінення напруги (підпункт 1 пункту 2.3 цієї глави) розраховується за формулою:
K = 0,25 × T × Q × d,
де
T – діючий у розрахунковому місяці тариф на розподіл за відповідним класом напруги в точці комерційного обліку електричної енергії споживача;
Q – середньодобове споживання в точці комерційного обліку електричної енергії в розрахунковому місяці;
d – кількість днів у розрахунковому місяці в період розподілу електричної енергії з параметрами напруги, що не відповідають показникам, визначеним Кодексом систем розподілу.
Період розподілу електричної енергії з параметрами напруги, що не відповідають показникам, визначеним Кодексом систем розподілу, розпочинається з дня отримання ОСР скарги/звернення/претензії щодо незадовільної якості електричної енергії та закінчується днем усунення причини недотримання показників змінення напруги.
РОЗМІР КОМПЕНСАЦІЇ за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР
Підпункт Порядку |
Гарантований стандарт |
Розмір компенсації споживачам, грн |
Періодичність надання |
|||
побутовим |
непобутовим |
|||||
малим непобутовим |
іншим |
|||||
Підпункт 1 пункту 2.3 глави 2 |
Дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу |
25 % плати за надання послуг з розподілу (пункт 2.5 глави 2 Порядку) |
щомісячно |
|||
Підпункт 2 пункту 2.3 глави 2 |
Усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії): |
|||||
у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР |
30 днів |
200 |
400 |
600 |
кожні 30 календарних днів |
|
у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі |
180 днів |
200 |
400 |
600 |
кожні 30 календарних днів |
|
Підпункт 3 пункту 2.3 глави 2 |
Розгляд скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії: |
|||||
без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу |
15 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу |
30 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу для групи споживачів (колективної скарги (претензії)) |
45 днів |
100 |
- |
- |
одноразово кожному споживачу |
|
Підпункт 4 пункту 2.3 глави 2 |
Відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні |
22 години |
300 |
500 |
700 |
одноразово |
Підпункт 5 пункту 2.3 глави 2 |
Відновлення електропостачання після початку планової перерви в електропостачанні з попередженням споживачів |
12 годин та 6 годин у зимові місяці сумарно на добу |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Відновлення електропостачання після початку планової перерви в електропостачанні з попередженням споживачів (для планових перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами) |
24 години та 8 годин у зимові місяці сумарно на добу |
200 |
400 |
600 |
Одноразово |
|
Підпункт 6 пункту 2.3 глави 2 |
Видача технічних умов на приєднання разом із проєктом договору про приєднання: |
|||||
для стандартного приєднання |
10 роб. днів |
600 |
1200 |
1800 |
Одноразово |
|
для нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з оператором системи передачі |
10 роб. днів |
600 |
1200 |
1800 |
Одноразово |
|
для нестандартного приєднання за необхідності погодження технічних умов з оператором системи передачі |
20 роб. днів |
1200 |
1800 |
Одноразово |
||
Підпункт 7 пункту 2.3 глави 2 |
повідомлення про відмову у приєднанні електроустановок замовника до електричних мереж ОСР |
2 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
Одноразово |
Підпункт 8 пункту 2.3 глави 2 |
Подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнання замовника: |
|||||
якщо подання напруги не потребує припинення електропостачання інших Користувачів |
5 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
Одноразово |
|
якщо подання напруги потребує припинення електропостачання інших Користувачів |
10 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
Одноразово |
|
Підпункт 9 пункту 2.3 глави 2 |
Підключення електроустановок замовника до електричної мережі: |
|||||
якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших Користувачів |
5 роб. днів |
400 |
800 |
1200 |
Одноразово |
|
якщо підключення потребує припинення електропостачання інших Користувачів |
10 роб. днів |
400 |
800 |
1200 |
одноразово |
|
Підпункт 10 пункту 2.3 глави 2 |
Видача паперового примірника укладеного договору про надання послуг з розподілу |
3 роб. дні |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 11 пункту 2.3 глави 2 |
Видача підписаного ОСР паспорта точки розподілу |
10 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 12 пункту 2.3 глави |
видача паперового примірника підписаного договору про приєднання |
3 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 13 пункту 2.3 глави |
видача замовнику проєкта багатостороннього договору про приєднання і проєкта технічних умов |
10 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 14 пункту 2.3 глави 2 |
Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за заявою споживача |
5 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 15 пункту 2.3 глави 2 |
Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за ініціативою ОСР: |
|||||
у міській місцевості |
3 роб. дні |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
у сільській місцевості |
5 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
Підпункт 16 пункту 2.3 глави 2 |
Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка була відключена за зверненням електропостачальника: |
|||||
у міській місцевості |
3 роб. дні |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
у сільській місцевості |
5 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
Підпункт 17 пункту 2.3 глави 2 |
позачерговий контрольний огляд та огляд схеми підключення засобів комерційного обліку електричної енергії |
20 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 18 пункту 2.3 глави 2 |
Розгляд звернень/скарг/претензій споживачів |
30 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
розгляд звернень/скарг/претензій споживачів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку |
45 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
Підпункт 19 пункту 2.3 глави 2 |
Розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих унаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачання |
30 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 20 пункту 2.3 глави 2 |
Розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за послуги з розподілу електричної енергії |
5 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 21 пункту 2.3 глави 2 |
позачергова технічна перевірка та експертиза засобів вимірювальної техніки проводяться |
20 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 22 пункту 2.3 глави 2 |
Розгляд звернень споживачів щодо виправлення помилкових показів лічильника у платіжному документі: |
|||||
без потреби проведення перевірки лічильника |
5 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
у разі потреби проведення перевірки лічильника |
20 днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
|
Підпункт 23 пункту 2.3 глави 2 |
Установлення, введення в експлуатацію та облік лічильника електричної енергії індивідуального побутового споживача |
7 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 24 пункту 2.3 глави 2 |
Заміна лічильника електричної енергії |
7 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 25 пункту 2.3 глави 2 |
зміна місця встановлення лічильника електричної енергії |
14 роб. днів |
200 |
400 |
600 |
одноразово |
Підпункт 26 пункту 2.3 глави 2 |
Кількість перерв в електропостачанні протягом року в точці розподілу споживача: |
|||||
для запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата |
|
|||||
у міській місцевості |
менше 7 |
200 |
400 |
600 |
одноразово за зверненням споживача |
|
у сільській місцевості |
менше 9 |
200 |
400 |
600 |
одноразово за зверненням споживача |
|
для запланованих перерв із попередженням споживачів |
менше 12 |
200 |
400 |
600 |
одноразово за зверненням споживача |